Reels Instagram : Respons Instagram terhadap TikTok

Sama seperti Donald Trump melarang larangan kegilaan media sosial terkini – Tik tok, Instagram mengumumkan pelepasan Instagram Reels yang tepat pada masanya.

Donald Trump telah lama memalukan media sosial, tetapi dia kini telah memutuskan bahawa platform video pendek TikTok tidak mempunyai tempat di Amerika Syarikat, memetik bahawa China sedang dalam proses mendapatkan maklumat.

Sama ada anda suka TikTok atau tidak, kebenarannya adalah impian pemasar, dengan beberapa kadar penglibatan tertinggi dan tempoh sesi mana-mana platform media sosial.

Jadual Waktu Sesi TikTok

Sekiranya anda melakukan purata, Berita Automasi Instagram, Berita Automasi Instagram.

Nampaknya kekuatan Tik tok terletak pada format kandungan, dan dalam algoritma penting ini yang membuat orang terpikat dengan menunjukkan kepada mereka kandungan yang mereka suka.

Kandungan Terkenal TikTok Berfokus Pada Gambar Muzik, tarian dan pergerakan, dan ini ditujukan untuk penonton yang kebanyakannya muda.

Kini nampaknya Instagram berminat untuk menarik penonton yang lebih muda ini dan membuat format baru di mana kandungan dapat dikongsi di platform., dengan pengenalan ciri Instagram Reels baru mereka.

Reels Instagram

Berita Automasi Instagram, sangat serupa dengan cara TikTok berfungsi.

Instagram juga menambah lokasi khusus untuk gulungan di halaman jelajahnya, yang boleh diterokai secara menegak, sama seperti halaman “Untuk anda” dari TikTok.

Nampaknya kejayaan TikTok telah menarik perhatian gergasi media sosial, dan sekarang Instagram mahu menjadi sebahagian daripada aksi tersebut.

Kejayaan Instagram

Instagram pasti salah satu platform untuk media sosial yang paling berjaya Dari sejarah, tetapi jika kita melihat kisah mereka, kita dapat melihat bahawa beberapa idea terbaik mereka telah diambil dari platform lain.

Berita Automasi Instagram, banyak orang mengatakan bahawa mereka menyalin ciri Kisah Snapchat.

Cerita Instagram dengan pantas mengatasi Snapchat dari segi pengguna dan penglibatan, jadi sukar untuk mengatakan bahawa Instagram hanya menyalin idea.

Seorang yang bijak pernah mengatakan bahawa idea terbaik dalam hidup ditiru, dan dua contoh ini membuktikan bahawa Instagram mempunyai kemampuan untuk mengenali idea yang kuat di media sosial dan mengintegrasikannya ke dalam model platformnya.

Ini adalah konsep yang sangat berbeza dari sekadar mencuri idea, Instagram harus membekukan Stories and Reels dengan model yang ada dan mencari jalan untuk memperbaiki versi mereka.

Ciri pada Kekili

Reels Instagram tidak setaraf dengan TikTok, dan terdapat beberapa perbezaan besar antara keduanya.

Salah satu kualiti TikTok yang hebat adalah kemampuan memuat naik lagu anda sendiri ke sistem, tetapi dengan Instagram Reels, Ini tidak berlaku.

Ia juga tidak mungkin dibuat “duo” dengan orang lain, seperti yang berlaku pada TikTok, yang bermaksud orang tidak dapat berkolaborasi pada video yang sama.

Kekili, sama seperti Cerita, dirancang untuk menjadi komponen tersendiri untuk dunia Instagram, yang bermaksud perkara lain yang boleh dilakukan di Instagram, dan bukan aplikasi baru.

 

Kesimpulannya

Masa depan TikTok kelihatan tidak menentu, banyak orang berpengaruh menyedari bahawa kapal itu mungkin dalam bahaya, dan mereka bergegas ke platform lain secepat mungkin.

Masalahnya adalah bahawa komuniti di platform lain ini mungkin tidak menerima TikTokers ini seperti yang mereka lakukan di platform asalnya..

Ingat bahawa TikTok ditujukan kepada penonton yang kebanyakannya muda, dan terutamanya tertumpu pada muzik dan tarian.

Masa akan memberitahu jika jenis kandungan ini sangat sesuai dengan platform lain seperti Instagram dan Facebook..

Paling popular

Artikel sebelumnyaBerita Automasi Instagram
Artikel seterusnyaBerita Automasi Instagram